Glosar termeni legati de monitorizarea, localizarea flotelor auto prin GPS:

GPS – (Global Positioning System), un sistem de orientare care utilizeaza semnalele radio transmise de sateliti. Principiul de functionare al GPS-ului este folosirea catorva sateliti din spatiu ca puncte de referinta pentru localizarea la sol. Cu ajutorul acestor sisteme GPS, modulele GPS instalate pe vehicule receptioneaza in permanenta pozitia lor exacta pe globul terestru.

GPRS – (General Packet Radio Service) metoda de transfer a pachetelor de date care face posibila conectarea permanenta la Internet prin intermediul unei retele mobile. Astfel, se transmit informatiile de la modul GPS instalat pe vehicul la serverul CMC Multimedia, unde ulterior sunt vizualizate de catre client.

GSM – (Global System for Mobile Communications) - este standardul de telefonie mobila cel mai raspandit din lume, care functioneaza pe baza unei cartele cu memorie proprie numita cartela SIM, ce ofera in retea de telefonie mobila un numar de telefon propriu atribuit pentru fiecare client.

Localizare GPS – GPRS (localizare flota, localizare auto, urmarire gps, urmarire auto, urmarire flota sau AVL – Automatic Vehicle Location) – urmarire in timp real a autovehiculelor din dotare folosind localizare GPS si transmiterea de date prin GPRS (GSM).

Monitorizare GPS – GPRS (monitorizare flota, monitorizare auto, GPS fleet management) – solutie GPS care cuprinde atat localizare GPS sau monitorizarea prin GPS pe harti digitale, generarea de rapoarte specifice despre flota de vehicule a companiei, folosind terminalele GPS montate in vehicule.

CAN (CAN-bus, Controller-area network) – protocol dezvoltat de firma BOSCH acesta a fost creat sa permita comunicarea intre microcontrolerele si dispozitivele din interiorul unui vehicul fara ajutorul unui computer central. Protocolul CAN este un sistem de comunicatie foarte utilizat si raspandit deoarece este foarte putin influentat de fluctuatii electromagnetice.

Interfata FMS (Fleet Management System Interface) - interfata standard folosita la transferul datelor pentru autovehiculelele comerciale. Cele mai solicitate informatii din reteaua CANbus prin interfata FMS sunt: vizualizarea on-line a consumului de carburant si nivelul de combustibil din rezervor. Transmisia acestor date este posibila prin conctarea interfetei FMS la echipamentele GPS care preiau si transmit informatia la sistemele pentru gestionarea parcului auto. Printre producatori europeni care au dezvoltat standardul FMS se numara: MAN, Scania, Volvo, Renault, DAF si IVECO